2011-02-23

När tar det här slut...

Theo är fortfarande sjuk. kring 40 graders feber 5 dagar i rad nu... inte roligt! Vi var på vårdcentralen igår eftersom han varken ville äta och dricka. Dom tog prover, kollade öron, hals och lyssnade på lungor och allt såg bara fint ut. På eftermiddagen började han äta och dricka igen som tur var så vi slapp åka in till barnkliniken på NUS, men den här febern vill inte ge med sig... Nu är den i alla fall nere i 38,5 så nu håller vi tummarna!

Annars är det rätt fullt upp hos familjen ermling för tillfället. Anton är på praktik på John Bauer och jag har sista rycket i skolan innan min praktik börjar på måndag. Jag ska vara här på hjärtcentrum i umeå och tror att det kommer att bli jättekul. Anton åker till uppsala imorgon på morgonen för dom har match mot sirius och på lördag är det AIK hemma som gäller. Jag missar skola och lunch med ett gäng från klassen imorgon eftersom jag får stanna hemma med barnen och anton får bege sig till skolan i princip på en gång när dom kommer hem på fredag morgon. Mamma och pappa (och förhoppningsvis även johan) kommer i alla fall sent imorgon och stannar till söndag och det ska bli sååå skönt! Dels är det ett tag sen jag såg dom och med två sjuka barn hemma har jag inte haft händerna fria eller kunnat vila öronen på flera, flera dagar. Och dels innebär det att både jag och anton kan vara med på skolan på fredag... Tilda längtar efter momma och moffa så jag tror knappast att jag ens duger när dom kommer :) Dessutom funderar vi över framtiden och det är inte jättelätt.
* Var vill vi bo dom närmaste åren samt var vill vi bo sen när vi slår oss ner på riktigt och barnen börjar skolan? Just nu känns Umeå som "hemma" och vore det inte för att ingen av oss har släktenhär vore det nog inte ett svårt val för umeå är lagom stort, har allt man behöver, har fungerande sjukvård och bra utbildning.
*Vad vill vi göra dom närmaste åren? Är lite sugen på att läsa vidare på en gång när jag är klar, men vi får väl se... Vill vi utomlands ett år till? Vi drömmer båda om ytterligare ett år i schweiz...

Dessotom har bilen varit in på verkstan så vi har varit utan bil till och från hela veckan vilket inte har gjort något lättare. Det enda positiva är att jag har tagit tag i det här med att ge izzie mer motion, för det har varit så lite de senaste veckorna, men nu när det ligger kring -13-15 ute så är det riktig skönt med en längre promme på morgonen igen :)

Inga kommentarer: