2011-03-17

Plättar...

Idag har vi ätit små plättar och jag insåg snabbt att jag kommer att få stå vid spisen lääänge. Tilda åt 28 st och theo låg inte långt efter med sina 23. Jag äter minst i familjen just nu verkar det som!

Dagens bästa för övrigt är tilda för några minuter sedan.
tilda: mamma, theo har sovit idag på dagis.
jag: jaha, sov han länge?
tilda: jaa! Nästan 2 minuter!
Tycker förresten att tilda är riktigt duktig på matte. Vi har börjat träna lite smått i vardagen. T.ex. frågade jag hur många plättar ho hade på tallriken och hon svarade både rätt och snabbt att det var 4. Då frågade jag hur många det är kvar om hon åt en och hon visste det också. Men om jag har 3 och äter två? frågade jag då. En, svarade hon på en gång. Brukar 3åringar kunna räkna?

Om ni tycker att vi är dåliga på att blogga så beror det på att det är långa dagar med mycket nytt på praktiken och jag är trött när jag väl kommer hem. Dessutom har vi uppgifter att göra, barnen ska hinnas med och slutspelet har börjat för antons del så han är hemma mindre än vanligt (läs: jag ser honom knappt). Det är riktigt roligt att vara på hjärtcentrum och jag trivs jättebra med min handledare, och så får man ju vara med om lite roliga saker. Idag såg vi t.ex. en bypass-operation och i måndags var jag med på två angio varav en slutade med pci (ballongsprängning). Har en dryg vecka kvar på praktiken, det har gått hur fort som helst och känns tråkigt att det snart är slut. Enda fördelen är väl att man har mer tid för annat då och då lovar jag att skriva lite fler inlägg också.

Innebandyn då!? Jo, dalen möter pixbo i kvarten och spelade första matchen i tisdags. Dalen vann tillslut i sudden med 5-4 och imorgon klockan sju är det dags för kvartsfinal 2 nere i göteborg.

I helgen kommer mamma och pappa hit och det är alltid mysigt. Att jag måste ägna en del av helgen åt en etikuppgift känns mindre kul. Det är tur att jag är bra på att ordbajsa.

Det var lite om mycket. Nu kommer anton strax så jag får åka och storhandla.

Inga kommentarer: