2011-03-09

Tråååkigt!

Har inget roligt att skriva och det är därför det har varit tyst här igen. Det enda som händer hos oss är att någon är sjuk... på sista tiden har "någon" varit jag. I måndags var jag hos läkaren eftersom jag har haft en långdragen förkylning och hosta som bara blir värre och värre. Det slutade med att jag fick mollipect, cocillana och nasonex och gårdagen kändes faktiskt helt okej. Då kom nästa bakslag...
Jag kände mig lite geggig i ögonen igår kväll och när jag vaknade idag fick jag inte upp dom alls. Dom hade klibbat ihop, ögonvitan är röd och ögonlocken svullna - Dubbelsidig ögoninflammation med andra ord. Ringde 1177 och rådfrågade dom och dom sa att det är så pass smittsamt att dom tyckte att jag skulle stanna hemma i och med att jag jobbar med nyopererade på praktiken. Känns inte alls roligt att ha missat 2 dagar av praktiken, så nu tar jag till alla huskurer jag hittar för att bli frisk.

Imorgon ska jag hålla i mitt första vattengympa-pass för en grupp hjärtpatienter och även om det är lite nervöst ska det bli riktigt kul. Har letat upp passande musik och gjort koreografin. Behöver träna lite till, men det ska nog gå bra!

Det är tur att barnen är friska nu i alla fall för dom har haft en massa kul på dagis på sistone... Och dom är ju så härliga när dom ska kramas och pussas med varandra hela tiden. :)

Inga kommentarer: