2012-05-29

Flytta eller inte?

Jag är så sjukt sugen på att flytta tillbaka till berghem och rågången. Trivdes verkligen där (båda gångerna jag har bott där) och tycker området är perfekt för både barn och hundar med lekpark och skogsdunge runt knuten. Jag gillar att det är ljusa, öppna och fräscha lägenheter... Det finns egentligen bara två nackdelar som jag ser det: lägenheterna är lite små och det är (i princip) omöjligt att få en fyra på bottenplan med uteplats... Det sistnämnda är dock inget krav utan bara ett önskemål.

Nu har vi chansen att få en fyra på rågången 15 i Antons namn så jag slipper gå miste om min kötid och då är det bara en fråga vi skulle behöva få svar på.. "Klarar vi oss i en 4:a på 79kvm?" Planlösningn är bra. Husen har bra förråd på vindan, mycket bättre än det vi har nu... men har vi "råd" att gå ner 20kvm? Även om vi räknar bort klädkammaren som fungerar som ett substitut för förråd, ena toaletten och ena hallen som egentligen inte "behövs" så skiljer det ca 7kvm. Det är ungefär lika stort som barnrummen i nya lägenheten är. Det skulle innebära att vi tappar ett gästrum och barnen tappar lite lekyta i egna rummen. Samtidigt leker barnen till 90% i vardagsrummet och det är inte många gånger per år som vi har folk som sover över...

Avståndsmässigt tjänar vi på en flytt. Det blir närmare till jobb, skola, stan och till gammlia. Det är precis lika långt till dagis men vi slipper lite uppförsbacke på hemvägen...


Såhär skulle den nya lägenheten kunna se ut

I övrigt kan jag även meddela att jag var till läkaren idag och fick veta att jag mest troligt har förkylningsastma. Fick inhalera på plats och fick en inhalator med mig hem, samt mollipect och kortisonnässpray... Mollipecten fick mig att stupa i soffan men jag känner ingen förbättning än.

1 kommentar:

Cathi sa...

Ser ut som eran förra + ett sovrum. Tycker att dina argument låter som -Ja , flytta. det positiva är att sovrummen är närmare varandra än nu - tryggare för barnen (kanske dom börjar sova hela natten i eget rum snart - å andra sidan var ni stora när ni slutade komma på natten ;) Jobbigt med flytt bara...